Monday 7 November 2011

Menginsafi diri.

H . E . L . L . O

Mesti korang tertanya-tanya kan? Kenapa post title aku cenggitu? Kenapa gambar tu yang aku letak? Hmm, aku bukan nak tunjuk baik sangatlah kan. Kalau aku cakap orang mesti ingat aku hipokrit kan? Sekarang aku takde mood nak layan perangai bodoh kau tu. Bodoh tu letak jauh jauh pls. Sukahati aku lah. Aku nak insaf kejap takkan tak boleh kot -.-'

Korang takkan tak pernah terfikir apa yang aku fikir ni. Semua orang dah tau kan? Dunia nak kiamat. Akhirat tu pasti kayy. Cuma kita tak tau bila akan berlaku. Kalau kita tau, senang sikit nak prepare kan. Cukup ke amalan dunia kita? Nak tau tak? Aku kadang-kadang terfikir, sempat ke aku pergi buat haji? Sempat ke aku nak pergi Tanah Suci tu? Wallahhualam~ 

Ada rezeki aku nak sangat pergi. Tapi, aku pun baru sekolah menengah. Kalau aku dah kerja bagus-bagus nanti, aku nak hantar Ibu Ayah pergi dulu. Cita cita typical seorang budak yang masih belajar dengan hasrat nak hantar mak ayah ke tanah suci. InShaAllah, kalau Allah izinkan. Kalau aku pergi buat haji sekarang pun, sia-sia je nanti. Solat pun tak cukup lima waktu, tudung pun tak pakai lagi. Perangai aku apatah lagi kan. Tunggulah nanti, aku nak pergi dengan husband aku hehe. Gedik betul. Haha. Tah apape. Alaaaa, biaw leww :P


Atas tu time tsunami dekat Aceh tahun 2004. Dah lama berlalu kan? Meh sini aku ingatkan kau. Duuussssshhhhhhh* Kena penumbuk aku, amacam? Ada ingat? Kayyyy. Nampak tak betapa hebatnya kuasa Allah tu. Dah terang-terang dekat gambar tu, takkan kau still tak faham kot. Semua musnah, dah macam padang jarak padang tekukur. Cuma rumah Allah tu je yang still dalam keadaan baik, berdiri utuh disitu. SubhanAllah. Yang lain hancur musnah, ada terfikir sebab apa? Aku terfikir, mungkin ni cara Allah tarik balik nikmat yang Dia bagi pada hambaNya yang tak tahu bersyukur. Allah kurniakan tanah yang subur untuk kita buat sesuatu yang berguna tapi kita buat apa? Buat maksiat. 


Atas ni pulak tsunami dekat Jepun. Aku tak tau nak cakap apa dah. Bila aku nak berubah? Kadang-kadang aku nak sangat pakai tudung, nawaitu tu dah ada. Malu bila tengok orang lain dah pakai tudung. Tapi aku takde gaya nak berubah pon. Padahal aku tahu benda tu wajib. Sampai sekarang, hampehh! Aku pakai tudung pun kalau aku pakai baju kurung. Tu pun kalaulah ada kenduri ke apa ke yang memerlukan aku memakai tudung. Bab solat? Lagilah.. hmm aku harap one fine day Allah datangkanlah orang orang yang boleh tarik aku slowly berubah. Istiqomah.

Ok lah, entry kali ni terserius pulak. Cuak tak? Korang stalkers sekalian, haha taknak berubah ke? Hmm. Pls lah, even perangai aku tak lah seberapa nak baik, tapi hati aku tak lah sebusuk kau kot. Maaf, aku bukan cakap pasal kau, kau and kau! Tengok berita tak? Ya Allah, sumpah! Kesian gila dekat kucing yang kaki dia kena potong tu. Apa punya perangai lah manusia sekarang ni haa. Kucing tu curi kau punya ikan je pun, yang kau nak potong kaki dia buat apa! Tak kesian ke? Mana sifat keperimanusiaan kau? Bodoh punya manusia -.-' Haaaa sebenarnya aku nak cakap pasal kucing tu je. Dia terbukak sekali pulak pasal hari kiamat tu semua. See! Hidayah datang on the spot.

Anyway, may God bless you si penjenayah kucing :P



No comments :